У вас є тема для розслідування? Запропонувати
Отримайте ексклюзивний доступ до новин Отримати

Зростання аудиторії та приток рекламодавців. В Україні знову мода на радіо

09 Листопада 2022, 07:00
Зростання аудиторії та приток рекламодавців. В Україні знову мода на радіо-1200x800
Чи впливають віялові відключення на популярність радіо

За дев'ять місяців війни у ​​медіа відбулися досить серйозні зміни. Кількість телеглядачів помітно знизилася, натомість охочих слухати радіо щомісяця збільшується. Це, відповідно, вплинуло і на кількість реклами. На ТБ її практично немає, якщо не рахувати соціальну. А ось на радіо її побільшало порівняно з рештою медіа.

Зокрема, комерційний директор "ТАВР Медіа" Володимир Педорич каже, що за кількісними показниками зараз на радіо найбільша кількість рекламодавців серед усіх офлайн-медіа. Ці показники почали зростати з квітня після того, як радіостанції по черзі почали виходити з єдиного телемарафону. Поступово ефіри радіостанцій знову почали відрізнятися.

Але, крім комерційної складової, змінилося й музичне наповнення станцій. З 24 лютого на одних станціях цілком, а на інших поступово зникла музика російських виконавців. Причому не лише нейтральних артистів, а й тих, хто зараз підтримує Україну. Наприклад, знайти пісні Андрія Макаревича в українському радіопросторі якщо і можливо, то дуже важко. А потім почали пропадати і російськомовні хіти українських виконавців. Це досить сильно позначилося на нашому шоу-бізнесі. Почали з'являтися нові кумири, а деякі зникати.

"Багато великих артистів поки що не можуть визначитися з інтонацією, з якою вони хочуть зараз вийти до слухача. Деякі великі артисти цю інтонацію знайшли, інші не зовсім. Відповідно, звільняється місце на олімпі для нових гравців, нових артистів. На це місце в Україні завжди чимало цікавих конкурентів. У новій хвилі українських артистів я зовсім не відчуваю присмаку естради, присмаку радянських 80-х і пострадянських 90-х. А відчуваю більше загальносвітових глобальних сучасних тенденцій. Мене як меломана ця трансформація української музики тішить", – каже гендиректор "Хіт FM" Віталій Дроздов.

Окрім переможців Євробачення 2022 року Kalush Orchestra в українському радіопросторі з'явилося багато інших виконавців, які донедавна або нікому не були відомими, або були зірками для вузьких субкультурних аудиторій. Серед них – SKOFKA, Маша Кондратенко та Енджі Крейда. А ось від таких зірок як Потап чи Лобода, нових, по-справжньому хітових пісень, поки що не чути. 

В українському шоу-бізнесовому середовищі ще й досі є продюсери та артисти, які вважають, що такі зміни негативно позначаються як на самих артистах, так і на радіостанціях. Від радіо, що постійно транслює українську музику, на їхню думку, має відвернутися і частина аудиторії, яка продовжує розмовляти російською. Однак на цьому етапі ми бачимо інше. Слухацька аудиторія лише зростає. 

З обивательської точки зору цьому, останнім часом, сприяють і віялові відключення – мов радіо залишається однією з небагатьох розваг для тих, хто сидить 12 годин на добу без світла та інтернету. Проте радіо продюсери поки що не впевнені, що зростання їхньої аудиторії пов'язане з відключеннями.

"Досить великий обсяг споживання радіо припадає на слухання в автомобілі, а також на слухання через мобільний Інтернет. Ці два напрями не схильні до впливу відключень електрики. За цифрами саме у діджитал ми спостерігаємо зростання слухання радіо. Але чи пов'язаний він з відключеннями світла, чи це пов'язано із загальним зростанням довіри та інтересу до радіо, сказати поки що важко", – каже Дроздов.

Додайте Vesti.ua в список ваших джерел
Підписуйтеся на канал Vesti.ua в системі Google News Підписуйтеся на канал Vesti.ua в системі Telegram
Микола Міліневський
Микола Міліневський
оглядач відділу "Культура"

За освітою - соціолог. У журналістиці з 1999 р. Працював оглядачем відділу "Культура" в газетах "Наша газета +", "2000", а також редактором відділу "Культура" в газеті "Економічні звістки". Займався організацією концертів і піаром зірок російської і української естради. Серед них: Леонід Агутін, В'ячеслав Бутусов, Філіп Кіркоров. Працював PR-менеджером рекордингової компанії JRC, де займався просуванням альбомів таких артистів, як "Мумий Тролль", Земфіра і Green Grey. Був також прес-секретарем таких груп, як ВВ, "Ленінград" та "Аукціон" (на території України). У команді "Вестей" - з липня 2013 року.

0 коментарів
Є бажання обговорити?
Рекомендуємо прочитати
Новини Шоу Бізнесу
більше новин

Встанови додаток Vesti.ua: натисни Встанови додаток Vesti.ua и добавь на домашний экран

x
встановити

Хочете отримати швидкий доступ доVesti.ua? Встановіть додаток

x
Найкорисніша щоденна газета вечорами у вашій поштовій скриньці